piątek, 17 marca 2017

Seriale do nauki języka angielskiego z napisami


Jestem zwolenniczką przyjemnej nauki języków obcych. Jedną z moich ulubionych metod nauki jest oglądanie seriali, co na początku nauki jest dość trudne, ale z czasem staje się łatwe i przyjemne. Wystarczy się wyluzować i dać sobie trochę czasu. Na początek można oglądać seriale z polskimi napisami, ale nie bezmyślnie. Należy je oglądać świadomie, próbując  wychwycić i zapamiętać jak najwięcej słów i zwrotów. Po jakimś czasie, można spokojnie przejść do oglądania z napisami w języku obcym, a później  bez żadnych napisów. Nic się samo nie zrobi i potrzeba na to czasu, ale mogę zapewnić, że naprawdę się da! W tym poście, chciałabym zaproponować kilka seriali z angielskimi napisami, dostosowanych do poziomu znajomości języka.  Uwaga: większość nich jest typowo "babska". 



Poniższe seriale z angielskimi napisami, można znaleźć na ororo.tv .

A1-A2 Prawdę mówiąc, nie ma szans, że uda wam się zrozumieć normalny serial na początku nauki,dlatego lepiej zacząć od seriali edukacyjnych i bajek.
Extr@ Serial stworzony specjalnie do nauki języka angielskiego. Opowiada zabawne perypetie czwórki londyńczyków.
Charlie i Lola  Prosta, lecz niebanalna bajka o chłopcu, który pomaga siostrze przełamywać swoje nawyki i poznawać nowe rzeczy. Charlie i Lola mówią prostym i bardzo ładnym angielskim.
Oxford English Daily Conversation. Praktyczne filmiki zawierające dialogi z życia codziennego. Odcinki trwają średnio ok. 7 minut i są dostępne TU

B1-B2 Na tym etapie dobrze oglądać seriale, w których nawet jeśli nie zrozumiecie wszystkich słów, domyślicie się sensu z kontekstu. W tego typu serialach stawia się na obrazową, kolorową fabułę a nie górnolotne dialogi.  Co więcej, poszczególne słowa i zwroty przewijają przez wiele odcinków i same wpadają do głowy.
The Fosters Serial opowiada historię nietypowej rodziny, składającej się z dwóch matek, syna z poprzedniego małżeństwa jednej z nich, i dwóch adoptowanych rodzeństw. Serial gwarantuje wiele zwrotów akcji, więc nie można się przy nim nudzić.
 Devious Maids Cztery latynoskie pokojówki kontra luksusowe życie w Beverly Hills. Główny wątek jest kryminalny, ale po za tym dużo, dużo dobrego humoru.
 Jane the Virgin Zabawna historia przypadkowo zapłodnionej dwudziestotrzyletniej dziewicy.
 Pretty Little Liars Tajemnicze "A" prześladuje cztery przyjaciółki. Oglądałam ten serial dawno temu, ale przestałam po 4 sezonie, bo dalej nie było wiadomo kim jest to cholerne "A"!! Mimo to, w serialu posługują się prostym językiem i nie jest nudny więc polecam. 

B2+-C1 Na tym poziomie można już oglądać prawie wszystko, ale najlepiej wybierać seriale, z których godzinami można spisywać idiomy, słownictwo branżowe lub potoczne wyrażenia.
Good Wife Mąż głównej bohaterki trafia do więzienia, a ona musi utrzymać rodzinę. Dzięki przyjacielowi powraca po 13 latach do zawodu prawnika i zaczyna pracować w w firmie prawniczej. 
The Good Fight (spin- off) W Spin -offie serialu poznajemy nową bohaterkę- początkującą prawniczkę, która w wyniku zaniedbania jednej ze spraw, traci pieniądze wielu ludzi, w tym swojej ciotki- również prawniczki. W tych serialach znajdziecie dużo branżowego słownictwa. 
Two Broke Girls Ogólnie, nie przepadam za sitcomami, ale ten jest wyjątkowo w moim guście. Duża część humoru opiera się na grach słownych, dlatego umieszczam go jako propozycję dla zaawansowanych. Głównymi bohaterkami są dwie dziewczyny bez kasy, które pracując jako kelnerki próbują rozkręcić biznes i znaleźć miłość- z różnym skutkiem. W serialu,warte uwagi są też różnice kulturowe pokazane w przezabawny sposób, np. na przykładzie Sophie z Polski. 
Skins, Misfits i Girls To trzy brytyjskie seriale, dzięki którym można osłuchać się ze współczesnym językiem. Wszystkie opowiadają o bujnym życiu angielskich nastolatków. 

MIŁEGO OGLĄDANIA! :)




16 komentarzy:

  1. Bardzo fajne propozycje:) Skins polecałam w moim poprzednim zestawieniu, a Misfits też bardzo mi się swego czasu podobali. Ale jeśli chodzi o Girls, to serial opowiada o życiu Amerykanek, a nie angielskich nastolatków;) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. A na jakich stronach można oglądać z napisami?

    OdpowiedzUsuń
  3. Seriale pomagają zapoznać się ze słówkami oraz wymową i zwrotami. Jednak najważniejsze są fundamenty języka, a nich z pewnością nauczysz się w https://lincoln.edu.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądanie seriali lub filmów może na pewno pomóc w nauce języków obcych. Na mnie doskonale działały fiszki drukowane https://www.jezykiobce.pl/62-fiszki-drukowane dzięki którym moja wiedza z języka znacząco się podniosła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Blog robi ogromne wrażenie. Widać tutaj włożone serce i wysiłku z pasji. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie szukam jakiś specjalnych seriali, bo po prostu włączam sobie jakikolwiek serial w takim języku. Seriali zazwyczaj szukam na stronie https://serialowy.pl/ i coś wybieram ciekawego. Polecam Wam takie rozwiązanie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat ja nigdy nie miałem okazji tak się uczyć lecz faktycznie oglądanie telewizji po angielsku pozwala nam obyć się z językiem. jednak jeśli chcemy mieć najlepsze efekty z nauki to najlepiej zapisać się na kurs. Dlatego ja właśnie zdecydowałem się na naukę angielskiego w https://earlystage.pl/ i jestem z niej bardzo zadowolony. Oczywiście również angielskiego już uczą się także moje dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Samo oglądanie anglojęzycznych filmów i seriali z pewnością jest w stanie polepszyć naszą znajomość języka angielskiego. Ja również jestem zdania, że świetnie sprawdza się to co napisano w http://dziecieceinspiracje.pl/2020/08/efektywna-nauka-jezyka-angielskiego-poznaj-5-sprawdzonych-sposobow.html czyli sprawdzone sposoby na efektywną naukę języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat jeśli chodzi o mnie to ja filmami i serialami się wspomagałem, aby poznać jeszcze więcej słówek. Jestem zdania, że każdy z nas uczy się języka angielskiego na swój sposób. Właśnie dlatego teraz jak czytałem wpis https://www.sukcesjestkobieta.pl/zalozenie-wlasnej-szkoly-jezyka-angielskiego-to-nie-jest-trudne/ to także jestem zdania, ze założenie własnej szkoły językowej to całkiem fajna propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie jeśli chodzi o naukę języka angielskiego to jak najbardziej jest to jakiś sposób. Ja właśnie planuję wysłać moje dziecko do szkoły językowej. Po przeczytaniu https://miniaturowa.pl/nauka-angielskiego-dla-dzieci-gdzie-sie-uczyc/ już nawet wiem gdzie pójdzie się uczyć angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeżeli szukacie sprawdzonej szkoły języków obcych, to osobiście mogę Wam polecić https://lincoln.edu.pl/krakow/centrum/, poniewaz sam korzystałem z ich usług i jestem bardzo zadowolony. Uzyskałem ogromną pomoc oraz profesjonalne podejście do tematu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post i super zestawienie seriali! To samo z resztą testowałam na sobie i moich uczniach :-) Oglądanie seriali i w ogóle bazowanie na materiałach autentycznych jest wg mnie kluczem do nauki języka obcego. Bez sensu jest marnować czas na standaryzowane, uproszczone słuchanki, które naprawdę nie przybliżają nas do celu...

    O metodach nauki języków obcych piszę na swoim blogu www.coffeewithmillie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Można nauczyć się języka z seriali, ale należy pamiętać, że nauka języka wymaga wielu różnorodnych źródeł i sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry sposób do nauki, oglądając poza zapamiętywaniem słówek słyszy się od razu ich prawidłową wymowę. Wiele kierunków studiów jest teraz prowadzonych w języku angielskim, jeśli się chce tak studiować to trzeba dobrze opanować język. Zobacz tutaj gdzie możesz studiować architekturę po angielsku.

    OdpowiedzUsuń